hello from Turkey - Reisverslag uit Malatya, Turkije van familie heijstraten - WaarBenJij.nu hello from Turkey - Reisverslag uit Malatya, Turkije van familie heijstraten - WaarBenJij.nu

hello from Turkey

Door: erik

Blijf op de hoogte en volg familie

27 November 2005 | Turkije, Malatya

ieve allemaal,

We zitten nu in Turkije in Malatya waar we wat langer moeten blijven omdat karin een ontstoken teen heeft. Morgen kijkt de dokter er nog een keertje naar en dan kunnen we met de bus naar Kayseri.
We hebben een bliksembezoekje achter de rug aan Ýran. Hadden een visum voor 7 dagen wat je sinds kort (20 oktober) aan de grens kunt krijgen. Er waren echter maar 2 doorgaande treinen 1 naar Damascus en 1 naar Ýstanbul. De laatste ging te laat in de week zodat we die naar Syrie maar namen. De Ýraanse trein was erg goed. We zaten wel in een apart rijtuig waar verder alleen hoger personeel zat. Bij het meer vervolgens van trein wisselen wat inhoudt eerst een tochtje met de ferry van 5 uur. was allemaal heel onwerkelijk net of je naar een film kijkt. al die ingepakte mensen en de grote pakken bagage op de kade. soort zwart wit fýlm (want lag ook sneeuw) alleen wij waren in kleur.
De nacht in 2 delen doorgemaakt tot 12 uur in de trein en daarna op de boot.
De Syrýsche trein was helaas heel wat minder dus in Malatya maar uitgestapt.
Waar we dus nu nog zitten.
Het is hier lekker fris dat begon eigenlijk al een beetje in Ýran. Dus voor de kleine mannen mutsen, handschoenen en winterschoenen gekocht.
ben beniewd naar Cappadocýa. Nemrutdagi/Mt Nemrut ging vanwege het weer niet door!
Tot schrijfs, ziens
Karin en Erik