Eerste week - Reisverslag uit Treasure Beach, Jamaica van familie heijstraten - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Treasure Beach, Jamaica van familie heijstraten - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg familie

11 Augustus 2013 | Jamaica, Treasure Beach

Tikal:
Hoi dit is de eerste week van onze 11 maandige wereldreis.
We begonnen 31 juli met weggaan van "huis" en de auto wegdoen toen zijn we naar vrienden gegaan waar we gingen slapen en om 4 uur 's nachts naar het vliegveld vertrokken om de eerste vlucht naar Londen te nemen van 01:30 uur waar we overstapten op een vliegtuig naar New York waar 07:30 in zaten eenmaal geland in New York merkten we dat we de volgende vlucht naar Kingston Jamaica een dag later geboekt hadden dus we moesten overnachten in New York de volgende dag zijn we toch in Kingston geland waar we 1 dag waren en naar het park zijn geweest en een Bob Marley standbeeld bekeken toen gingen we met een bus naar treasure beach waar we in een guesthouse gingen waar we nu nog steeds zitten en met haaien gezwommen hebben veel zee-egels gezien hebben en ook nog een paar roggen we zijn nog langs dolfijnen gevaren en hebben voor de rest veel gezwommen, gesnorkeld en genikst.
Boaz:
We zijn nu al een week op weg, we zijn eerst van Schiphol naar London en vanaf London naar New York maar in het vliegtuig kwamen we erachter dat we niet diezelfde dag naar Kingston ( Jamaica ) gingen maar pas de volgende dag. We regelde op het vliegveld een hotel. De volgende dag vlogen we naar Kingston daar hebben we eerst 2 nachten geslapen toen zijn we naar irie resthouse gegaan ( zuid westen van Kingston ) .
We hebben een tour gedaan onderweg hebben we dolfijnen gezien we gingen naar een bar in het water genoemd pelican bar waar iedereen jointjes rookten.
Je kon het zien en ruiken.
Vanaf de bar zag je haaien zwemmen ( je zag vinnen heel ver weg )
Ik wou ze heel graag zien dus met snorkel en flippers naar de plek waar we de haaien zagen ik zwom met mijn vader en broertje en opeens zag je een grote vlek onder je langs zwemmen dat was de haai ( verpleegster haai )
Daarna kwam hij nog een keer langs.
En toen zag mijn vader ook nog een kleine hamerhaai maar die heb ik niet gezien helaas.
Daarna ging ik alleen zwemmen en zag ik de verpleegster haai liggen ik wou hem aan raken ik raakte hem bijna aan maar zwom weg ik raakte daardoor wel zijn staart.
Voor de rest hebben we niet heel veel gedaan alleen gezwommen en ge iPad.
Erik:
Karin schrijft steeds kleine stukjes en het relaas van de jongens staat hierboven. Ik lig nu in de hangmat met een sigaretje en een heerlijk Jamaicaans rummetje, heel vervelend!
De laatste dag in Nederland was eigenlijk heel bizar, huisje in Reeuwijk schoongemaakt en afscheid genomen van de familie daar, laatste dingen gedaan in ons huis en spullen opgeslagen (vuile was bij Rokus en Sanne gebracht), sleutels bij Jan en Riet gebracht en de laatste dingen doorgenomen (Jan is huisbeheerder en samen met Pim zaakwaarnemer), auto afgeleverd bij Danny en Vanessa en uiteraard nog even geborreld, uiteten met Rokus en Sanne bij de Indiër en als laatste naar Rolf en Maud voor de laatste borrel, een kort slaapje en ons nachtelijk vervoer naar Schiphol.
Dank iedereen voor de hulp en de warme vriendschap! Ook ons laatste feestje in de Naaierstraat was helemaal geweldig. Gezien het feit dat er 7 kratten bier en 46 flessen wijn doorheen gingen in een zalig ontspannen sfeertje met lekkere live muziek, zegt denk ik ook wel genoeg. Dank!
De eerste reis ( met een bobbeltje) is door de jongens al aardig beschreven. Jamaica is relaxed en ook wel een beetje raar. Roken in de openbare ruimte ( en dus ook op straat) is verboden en strafbaar wegens de gezondheid maar heel Jamaica rookt Marihuana ( Ganja) en dat schijnt dus geen probleem te zijn! Rum is bijna goedkoper dan water en dat resulteert in een bevolking die opstaat met rum en een joint en de hele dag zegt: Jaaaaa maaaaan, relaaaxe.
De straat in Kingston waar ons hotel zit doet ons sterk denken aan de straat waar we in Kuala Lumpur woonden. Zelfde huisstijl en zeer herkenbare beplanting. Nu zitten we lekker aan de kust in een vriendelijk guesthouse, hebben leuke nieuwe vrienden gemaakt en komen hier tot rust. Ik heb de eerste dagen veel moeite gehad met het tot besef komen dat we nu weg en vrij zijn. We zijn de afgelopen week ook vooral bezig geweest met het zoeken naar elkaar en een ander manier van leven, overigens is ons seksleven ook behoorlijk verbeterd, of geef ik nu iets teveel informatie?
We gaan maandag terug naar Kingston om nog een aantal dingen te bezichtigen, vrijdag vliegen we via Miami naar Cancun in Mexico. We proberen nu om via internet al een hotel te boeken in Playa del Carmen ( buiten Cancun) en we zijn op zoek naar een duikschool, hopelijk voor een duikcursus voor de boys.
Volgende week volgende verslag, Kus Karin, Erik, Boaz en Tikal

• 12 Augustus 2013 - 02:25

Nicole:

Hoi lievies, dat leest gezellig! Blij dat de rust gekomen is... Seks en drugs en rock n rolll...en rum..... Heerlijk! Dikke kuz voor allemaal!

• 12 Augustus 2013 - 07:35

Margot Aben:

Fijn om te lezen dat jullie het vrije gevoel al goed te pakken krijgen. Ge niet met volle teugen en laat ons maar mee genieten. Liefs Go

• 12 Augustus 2013 - 10:01

Ingeborg:

Jemig dat klinkt allemaal heerlijk ! En dan nog 11 maanden in het vooruitzicht mmmmm . Nou ben benieuwd naar de rest van de verhalen . Liefs borg

• 12 Augustus 2013 - 13:28

Suzanne Kort:

Wat spannend zwemmen met haaien. Zou ik niet durven. Ik lig hier aan her Gardameer. Er zijn hier piep kleine visjes en waterslangen. Prachtig verhaal over het roken. Moest er erg om lachen. Leuk straks naar Mexico. Ben ik 5 weken geweest. Tot schrijfs, Karin.
    Groet Suzanne

• 16 Augustus 2013 - 11:23

Claire La Rivière:

Leuk, volhouden maar. Ik heb het gevoel dat ik zo meereis.

• 17 Augustus 2013 - 21:26

Rokus & Sanne:

Hi lieffies, erg leuk om wat van jullie te horen!
    Erik: van harte, we zitten al aan de borrel op je gezondheid.
    Zoen van beide
    P.s. Erg raar, die kleine jongensboeken op ons wasrek. Kan me niet voorstellen dat die nog passen wanneer jullie terug komen.......

• 20 Augustus 2013 - 00:10

Sandra:

hee lieve mensen, denken veel aan jullie! Wij zijn begonnen met afschilderen van het hek en het wordt een plaatje!!! Parkeer terrein ingespoten en Dennis is heel hard bezig op andere vlakken op het eiland. Wij druk bezig met uitdenken van scenario van verkoop, niet leuk. fijn om te lezen dat jullie het goed hebben. Wij genieten nog iedere keer van wat we uit de vriezer halen of ijskast. Een soort verassings pakketje. Heerlijk. Wees lief, doe gezond en geniet van iedere dag. liefs sandra

• 22 Augustus 2013 - 11:55

Ed Den Adel (pa Van D.):

Hi Karin en Erik,
    Als ex-expatriate zijn we zeer geinteresseerd in jullie reis, dus van Vanessa de blog ontvangen om bij de houden wat jullie doen en mogelijk laten. Veel plezier en een zeer goede reis gewenst, Grtz. Wil en Ed den Adel

• 27 Augustus 2013 - 17:24

Vanessa En Danny:

Hoi lieverds,

Lowlands zit al weer twee weken in de benen en met alle 3voor12 concerten zijn we nog heerlijk aan het nagenieten. Het mooiste was Half moon run, dus mocht je dat ergens tegenkomen zeker luisteren!
    Goed om te horen dat jullie in Guatemala zijn aangekomen en nu maar Espagnol leren. Hebben de jongens hun padi gehaald of de amerikaanse versie? Hier nog volop zomer. Veel livemuziek en uitjes. Even nog wat praktisch m.b.t. de auto. Hij staat in de verkoop maar nog geen koper. Wij zullen de APK aanvragen. Danny probeert wat met Ronald van Vegten te regelen. Alle liefs van ons

• 27 Augustus 2013 - 18:59

Tom Vd Linden:

Ola,
    Interessant dat voor jullie de reis pas echt begint na Jamaica, voor de meeste mensen is dat al een heel andere wereld, een wereldreisje dus.
    Eten jullie nu nog wel haaivinnensoep na dat duiken?
    Wat hebben jullie nu al ontzettend veel gezien en gedaan, veel plezier.

Groetjes,

Tom.

P.S. Het buurtfeest wordt helaas zonder jullie gevierd.

• 27 Augustus 2013 - 19:17

Tom Vd Linden:

Is het nu:
    Oh wat lief, een aaihaai, ik aai de haai,
    Of:
    Een haaibaai, ik vrees een aai van een haai?

Gr.
    T

• 31 Augustus 2013 - 21:45

Ineke:

Hoi hoi, wij zijn inmiddels terug van onze Indonesië reis en hebben nu weer tijd om jullie belevenissen te volgen! Ziet er allemaal heerlijk uit en ook voor de jongens leuk om het duiken te leren en te genieten van de mooie onderwater wereld. Geniet van de vrijheid.... xx Ineke