Burma - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van familie heijstraten - WaarBenJij.nu Burma - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van familie heijstraten - WaarBenJij.nu

Burma

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Juni 2005 | Myanmar, Rangoon

Hoi allemaal,
We zijn weer terug in Thailand. Gisteren zijn we aangekomen. Er zijn maar 2 vluchten per week van Yangon naar Changmai en je kan geen geld opnemen in Myanmar of Burma/Birma. We zijn daarom maar een week eerder terug gegaan want ons geld ging harder dan gedacht. Vooral reizen is duur. Hadden we in maleisie een aircon bedje in de trein voor 15 dollar in thailand ook zoiets voor fan. In Myanmar was het 35 dollar voor een stoel. Bier was net zo duur, eten goedkoper en slapen vergelijkbaar met/dan in thailand. We hadden verwacht dat het echt veel goedkoper zou zijn. Het is ook een land met speciale prijzen voor buitenlanders.
We zijn allemaal heel gebleven. Tikal heeft z'n voet wel tussen de spaken gestopt met fietsen (blauw en geschaafd) ik en Boaz aan de dunne (bij Boaz is het over, ik heb vandaag toch maar een pilletje genomen) en Erik z'n buik wordt minder zwanger!
Myanmar is een fijn land met vriendelijke mensen alleen Yangon is wat gehard en erg op de dollar. verder proberen ze het natuurlijk ook wel vooral door hun ervaring met de dure package touristen die betalen makkelijk 5 dollar voor dit en 10 dollar voor dat maar dat is voor hun een kleine uitgave wij zaten op een budget van 50 a 60 dollar per dag.
We zijn in Mandalay geweest (trein vanaf Yangon) hebben daar tocht naar Inwa, Sagaing en Ma..nogwat gedaan oude hoofdsteden van Myanmar met oude pagoda's en kloosters. Zijn bij een pagoda festival geweest met draaiemolens en een reuzerad die op menskracht bediend worden!
Daarna met de boot naar Bagan veel pagoda's gezien met een paard-en-wagen. Hebben toen luxe verbleven met een zwembad erbij voor 18 dollar per nacht inclusief ontbijt. alleen de rest was erg duur, bier was 2 maal zo duur en als je de was wou laten doen ongeveer 5 tot10 keer zo duur. 1 Dollar per kledingstuk behalve je onderbroek die is een halve dollar. Maar de 18 dollar was speciaal laag seizoen tarief en slim is dat wel want wij gingen ervoor en hebben zelfs de dure biertjes gekocht de eerste avond. De dag erna namen we ze gewoon mee uit een ander restaurant.
Toen met de bus naar Kalaw, een hillstation, we hadden Pyulin bij Mandalay moeten skippen. Was leuk maar niet echt koloniaal en heb erg lekker indiaas gegeten.
Daarna met de bus naar Inle lake. Zaten daar aan een riviertje en 4km verder was het meer. Echt een hoogte punt heel speciaal met drijvende eilanden waar ze tomaten op verbouwen en aubergines. Marktjes, dorpjes op palen.
En toen pickup naar de bus, 18 uur in een bus naar Yangon en taxi naar vliegveld, wachten, vlucht van een uur en taxiritje terug naar Tawan, ons guesthouse in Changmai.
Moet nu stoppen want moet weer!
Groetjes en kusjes Karin en mannen

Dit was 2 dagen geleden door Karin geschreven. Morgen vertrekken we na wat rust in Chiangmai na onze geweldige ervaring in Burma naar een nieuw avontuur in Laos. Waarschijnlijk reizen we na Laos waar we een maand zullen verblijven door naar China en hopelijk zelfs Tibet.
Tot over een paar weken,
Groetjes